اکسچنج ها (Exchange) صرافی های ارز دیجیتال هستند که در آنها شما می‌توانید ارز های دیجیتال را به یکدیگر و یا ارزهای دیجیتال و ارز فیات را به یکدیگر تبدیل کنید. اکسچنج های ارز های دیجیتال به صورت 24 ساعته فعال هستند و شما در هر لحظه می‌توانید خرید و فروش ارز های دیجیتال را انجام دهید. در واقع اکسچنج های ارز های دیجیتال واسطه ای بین افرادی هستند که قصد خرید و فروش ارز های دیجیتال خود را دارند.

اکسچنج های ارز های دیجیتال دو نوع هستند:

اکسچنج های متمرکز: این اکسچنج ها یک هسته متمرکز دارند که به اطلاعات افراد و تمامی تراکنش ها دسترسی دارند و توانایی حذف و یا برگرداندن یه تراکنش را به صورت دلخواه و یا مسدود کردن یک کاربر را دارند. این اکسچنج ها سرمایه کاربران خود را در درون خود ذخیره می‌کنند تا در هر لحظه امکان خرید و فروش به سرعت وجود داشته باشد.

اکسچنج های غیرمتمرکز: در اکسچنج های غیرمتمرکز دیگر شخص سوم (صرافی) نمی‌تواند در معاملات دخالتی داشته باشد و معاملات به صورت کاملا آزادانه انجام می‌شوند و افراد نیازی به ثبت نام و ارائه اطلاعات خود ندارند، هر چند این اکسچنج ها در حال حاضر بسیار کند هستند و هنوز قابلیت های اکسچنج های متمرکز را ندارند و آنقدری گسترش و توسعه پیدا نکرده اند. این اکسچنج ها سرمایه افراد را در خود ذخیره نمی‌کنند. این اکسچنج ها اصولا از طریق وصل شدن به والت افراد سرمایه های آنها را در بازار برای خرید و فروش قرار می‌دهند.

صرافی های ارز های دیجیتال در اغلب موارد فیات را برای خرید ارز های دیجیتال قبول می‌کنند. برای مثال در صرافی های داخلی کشور ما در حال حاضر می‌توانید با ریال اقدام به خرید انواع رمزارز ها کنید. و در صرافی های خارجی نیز می‌توانید از دلار، یورو و دیگر ارز های فیاتی که صرافی ها پشتیبانی می‌کنند برای خرید رمزارز ها استفاده کنید.

برای ثبت نام در هر یک از این صرافی ها بر روی آن کلیک کنید. صرافی کوینکس از صرافی های خارجی است که در حال حاضر به ایرانیان اجازه ثبت نام و احراز هویت را می‌دهد.

اگر در مورد این صرافی ها و نحوه کار با آن ها سوالی دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند پرسش خود را مطرح نمائید.

برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.

2 دیدگاه برای “اکسچنج (Exchange) یا صرافی چیست؟”

  1. با سلام ممنون از مقاله خوبتون.
    من از صرافی های ایرانی استفاده کردم و راضی بودم فقط تعداد ارزهاش برای خرید و فروش کم هستن

    1. با سلام پیمان عزیز
      با تشکر از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید
      بله درسته اکثر صرافی های ایرانی تعداد ارز های کمی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *