ICO یا (Initial Coin Offering) به معنای عرضه اولیه یک کوین یا توکن است که در ابتدای لانچ شدن یک پروژه انجام می‌پذیرد. هدف از ICO ها جذب سرمایه برای ادامه پروژه است. ICO ها اگر تیم معتبر و قوی داشته باشند بسیار سودده خواهند بود زیرا قیمت توکن ها در هنگام ICO بسیار پایین است. در واقع شرکت در ICO های پروژه های معتبر بسیار سودده است و سرمایه گذاری در آن ها بسیار برای میان مدت و بلند مدت مناسب است.

شرکت در ICO ها از طریق ارز های فیات و دیگر رمزارز ها باتوجه به درخواست تیم مجری پروژه انجام می‌شود. برای مثال ممکن است برای شرکت در ICO تیم مجری پروژه توکن اتریوم را به عنوان شکل سرمایه دریافتی انتخاب کند.

برای شرکت در ICO ها باید احتیاط بسیاری کرد زیرا در چند سال اخیر کلاهبرداری های بسیاری در این زمینه انجام شده است. برای مثال در سال 2017 در حدود 80 درصد این عرضه های اولیه کلاهبرداری بودند و سرمایه های بسیاری متأسفانه توسط افراد کلاهبردار دزدیده شد. از آن جایی که امکان پیدا کردن و شناسایی افراد تیم پروژه با توجه به ناشناس بودن تراکنش ها وجود ندارد و همچنین امکان برگشت تراکنش ها نیز در بلاکچین وجود دارند باید به این نکته توجه کنید که شما در انجام یک سرمایه گذاری پرریسک هستید. برای سرمایه گذاری در یک ICO باید به مولفه های بسیاری در مورد پروژه دقت کرد. مطالعه White Paper آن ارز، بررسی تیم آن پروژه و سوابق کاری قبلی آنها، پرس وجو از افراد مطلع و دارای اطلاعات بیشتر از جمله راه هایی هستند که می‌توان از اعتبار یک پروژه و امن بودن سرمایه گذاری خود در آن ICO مطمئن شد. همچنین اگر میزان سرمایه گذاری شما بالاست می‌توانید از یک فرد متخصص برای پژوهش در مورد کد های آن پروژه کمک بگیرید.

برای پیدا کردن ICO ها می‌توانید از سایت های مختلفی استفاده کنید یکی از سایت های معتبر در این زمینه سایت ICO Holder است که ICO های مختلف را معرفی می‌کند.

ضمناً برای مطلع شدن از اعتبار ICO های مختلف، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند پرسش خود را مطرح نمائید.

برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.