استلار (لومن) در سال 2014 با خصوصیاتی شبیه به XRP ایجاد شد. لومن از لحاظ فنی بسیار به XRP شبیه است تا جایی که می‌توان آن را فورکی از ریپل به حساب آورد. یکی بنیانگذاران اصلی XRP با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت که باعث شد در نهایت XRP را رها کند و روی استلار کار کند. هدف ریپل ارائه راه حلی برای انتقال پول بین بانک های سراسر جهان است ولی استلار هدفش آسان سازی پرداخت ها بین افراد و سازمان ها و موسسات در سراسر جهان است. این رمزارز هر دو از شیوه مشابهی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و به نوعی می‌توان ذات آنها را یکی در نظر گرفت با این حال که هر کدام کار متفاوتی انجام می‌دهند.

لومن (XLM)، رمزارز بومی در شبکه استلار است و مقدار مشخصی از آن در طی گذر زمان آزاد می‌شود و وارد بازار رمز ارز ها می‌شود. حداکثر تعداد رمزارز لومن 50,001,806,812 عدد است که در حال حاضر تعداد 23,115,250,329 عدد از این رمزارز در گردش هستند. لومن هم به عنوان یک ذخیره ارزش کاربرد دارد و به عنوان یک واسطه برای انتقال ارزش نیز بسیار مناسب است. کارمزد تراکنش ها در شبکه استلار بسیار پایین است و فقط 0.0001 لومن کارمزد دارد، همچنین تراکنش ها در این شبکه بسیار سریع هستند و در کمتر از 10 ثانیه انجام می‌شوند. از طرفی دیگر این رمزارز قابل استخراج نیست و تمام توکن های آن توسط شرکت کننده ایجاد شده است.

استلار یک شبکه پرداخت متن باز (Open source) است و به صورت عمومی کار می‌کند. شبکه استلار غیرمتمرکز است اما بر روی بلاکچین فعالیت نمی‌کند. رمزارز بومی شبکه استلار یا همان لومن قابل استخراج نیست و توسط شرکت سازنده آن مقدار مشخصی ایجاد شده است و به مرور زمان نیز مقدار مشخصی از آن توسط شرکت سازنده آزاد شده و وارد چرخه بازار می‌شود.

رمزارز لومن از زمان ایجاد شدن تا به حال رشد قیمتی خیره کننده ای را تجربه کرده است. پیشرفت های شبکه استلار تأثیر مستقیمی بر روی قیمت این رمزارز دارد و با گسترش این شبکه قیمت این رمزارز نیز افزایش می‌یابد. از طرفی دیگر اگر اخبار بدی برای شرکت ایجاد کننده آن منتشر شود قطعاً بر روی قیمت این رمزارز تأثیر منفی شدیدی خواهد داشت. یکی از مواردی که رمزارز لومن را به یکی از رمزارز های محبوب بازار تبدیل کرده است تراکنش های بسیار سریع و کارمزد های بسیار پایین نسبت به دیگر رمزارز هاست و با گسترش مداوم این شبکه احتمالاً در آینده شاهد رشد بیشتر قیمت این رمزارز نیز خواهیم بود.

شبکه استلار خدماتی فراتر از ایجاد یک رمزارز و مدیریت تراکنش های آن را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از استلار مبلغ مورد نظر خود به صورت هر فیاتی به دیگر نقاط جهان ارسال کنید. به بیانی دیگر شبکه استلار به شما کمک می‌کند بدون دردسر های قدیمی از طریق بانک ها و موسسات پرداخت از نقطه ای به نقطه ای دیگر در جهان انتقال دهید و در مقصد همان پول فیات مورد نظر خود را داشته باشید.

اگر در مورد این رمزارز و نحوه استفاده از آن سوالی دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند پرسش خود را مطرح نمائید.

برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *