USDC یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها در بازار رمزارز هاست که از امنیت قابل قبولی برخوردار است و استفاده از آن ریسک چندان بالایی ندارد.
USDC یکی از استیبل کوین های محبوب است.

USD Coin (که با اسم ایجاد کننده اش USDC شناخته می‌شود.) استیبل کوینی است که پشتوانه اش دلار ایالات متحده است. به ازای هر واحد USD Coin، یک دلار ایالات متحده به عنوان پشتوانه وجود دارد و این پشتوانه نزد شرکت ایجاد کننده آن محفوظ است. به گفته ایجاد کننده USD Coin، این استیبل کوین توسط موسسات مالی تنظیم و تحت نظر است.

چند مورد استفاده برای USDC تعریف شده است. اولین و احتمالا پرکاربردترین آن ها در حال حاضر فراهم کردن حاشیه امنی برای تریدر ها است که به آنها کمک می‌کند برای دور ماندن از نوسانات بازار دارایی های خود را به سادگی به رمزارزی که معادل دلار آمریکا است تبدیل کنند. این استیبل کوین امکان پرداخت در ازای خدمات را برای مشتریان کسب و کار ها فراهم می‌کند و به دیجیتالی شدن پرداخت ها کمک می‌کند.

کنسرسیوم مرکز که ایجاد کننده این استیبل کوین (USD Coin) است دو عضو اصلی دارد:

1. Coinbase Circle .2

در سال 2020، Circle و Coinbase بر روی پروتکل USDC ارتقاء بزرگی را ایجاد کردند. هدف ایجاد این ارتقاء آسان تر شدن استفاده از USDC در جهت انجام پرداخت های روزانه و تراکنش های بین فردی بوده است.

چه تعداد USDC تا به حال چاپ شده است؟

به طور کلی برای تعداد واحد های USD Coin محدودیتی وجود ندارد. واحد های جدید USDC بر اساس نیاز ایجاد می‌شوند. یکی از دلایل کسب محبوبیت USDC افزایش محبوبیت جهشی و ناگهانی پروژه های DeFi است زیرا USD Coin توسط بسیاری از این پروژه ها استفاده می‌شود.

آیا USDC امن است؟

همه واحد های USDC در حال گردش در واقع توکن های ERC-20 هستند که بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارند. یکی از بزرگترین مزیت های این کوین این است که می‌تواند با برنامه های ایجاد شده بر روی بلاکچین اتریوم سازگاری داشته باشد. امنیت این کوین با پشتوانه یک دلار آمریکا به ازای هر واحد USDC که نزد ایجاد کنندگان آن محفوظ است تأمین می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران و تریدر ها و متخصصان رمزارز ها استفاده از USD Coin را توصیه می‌کنند و USDT را نا امن و با ریسک بالا در نظر می‌گیرند.

برای مطالعه وایت‌پیپر (White paper) بر روی دریافت کلیک کنید. مطالعه وایت‌پیپر USD Coin شما را در درک دقیق مفاهیم و تکنولوژی به کار رفته در این شبکه کمک می‌کند.

اگر در مورد USD Coin و بازار رمزارز ها و نحوه خرید آن سوالی دارید می‌توانید وارد صفحه تماس با ما شوید و سوال خود را برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته فعال هستند مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *