تتر USDT چیست؟
تتر (USDT) یکی از معروف ترین استیبل کوین ها در دنیای رمزارز هاست.

تتر (USDT) یکی از معروف ترین استیبل کوین ها (Stablecoin) است. استیبل کوین ها رمزارز هایی هستن که ارزش ثابتی دارند و در طول زمان ارزششان کم یا زیاد نمی‌شود و همواره برابر یک مقدار خاص است. تتر در سال 2014 به عنوان RealCoin، یک توکن لایه دوم بر روی بلاکچین بیت کوین ایجاد شده است. سپس نام Realcoin به USTether و بعد از آن به USDT تغییر یافت. علاوه بر بیت کوین USDT بر روی شبکه های اتریوم، ایاس، ترون ، Algorand و OMG نیز ایجاد شده است.

استیبل کوین تتر همتای دلار آمریکا در دنیای رمزارز هاست و ارزش آن همواره در حدود 1 USD (دلار ایالات متحده) است. USDT توسط یک شرکت هنگ کنگی به نام “تتر” ایجاد شده است. این کمپانی ادعا می‌کند به ازای هر USDT یک دلار ایالات متحده دراختیار دارد و به نوعی پشتوانه USDT را دلار ایالات متحده قرارداده است تا این رمزارز از نوسانات در امان باشد. هدف اصلی ایجاد این رمزارز استفاده از ویژگی محدودیت ناپذیری رمزارز ها در کنار ارزش ثابت دلار برای انتقال ارزش در سراسر دنیاست.

در زمان نگارش این مقاله رمزارز USDT از لحاظ ارزش بازار (Market cap) در رتبه سوم بازار قرار دارد و این رمزارز در اکثر اوقات جز ده رمزارز برتر بازار بوده است. باید دقت کرد که در هنگام صعودی بودن بازار تسلط این رمزارز بر بازار کاهش میابد و در هنگامی که بازار روندی نزولی در پیش می‌گیرد بر تسلط این رمزارز بر بازار افزایش میابد. تعداد تتر های ایجاد شده توسط این کمپانی در حال حاضر به 61,783,335,674 توکن رسیده است.

استیبل کوین تتر توسط تریدر ها استفاده می‌شود و به نوعی یک رمزارز برای در اماندن از نوسانات بازار است. اگر در مورد تتر و بازار رمزارز ها و نحوه خرید آن سوالی دارید می‌توانید وارد صفحه تماس با ما شوید و سوال خود را برای ادمین های ما که به صورت 24 ساعته فعال هستند مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *